Pla Estratègic
Línies estratègiques
La proposta d’actuació per al període 2008-15 s’estructura en 14 línies estratègiques, cadascuna amb múltiples objectius i accions. El Pla Estratègic no constitueix un document tancat, sinó un procés dinàmic que compta amb un mecanisme de seguiment i treballa a partir de la definició de prioritats en cada moment.
El Pla tendeix a constituir el nucli aglutinador de les diferents eines de planejament territorial i estratègic que es generen al Camp de Tarragona.
14 línies estratègiques
- Consolidar el Camp de Tarragona com un àmbit territorial format per sis comarques i una conurbació central que comparteixen un projecte comú
- Ordenar les transformacions del territori en base a criteris de sostenibilitat, de respecte a la identitat dels seus paisatges i del patrimoni cultural, encaixar els creixements en les estructures urbanes existents i preservar els espais naturals i agrícoles
- Millorar la connectivitat i la vertebració del territori i fomentar la mobilitat sostenible per a la integració de noves formes d’ocupació, activitat econòmica i organització social
- Impulsar una visió intermodal i coordinada dels sistemes de transport de mercaderies i la modernització de les xarxes de serveis per a la competitivitat del territori
- Fer del Camp de Tarragona un territori amb un alt potencial humà, estimulant la formació i la creativitat de les persones
- Fomentar la planificació dels serveis a les persones en funció de les necessitats del territori
- Promoure un lideratge institucional basat en la coordinació, la simplificació administrativa, la planificació i la participació ciutadana en decisions que afecten el conjunt del Camp de Tarragona
- Consolidar un sistema territorial d’innovació per a fomentar la transferència de coneixements, la innovació empresarial i la utilització de les noves tecnologies
- Millorar l’eficiència del sistema productiu del Camp i avançar cap a un model econòmic on la generació de coneixement tingui una incidència superior
- Millorar l'estructura productiva del Camp, emfatitzant la necessitat de consolidar la diversificació productiva i desenvolupar sectors i activitats emergents
- Atraure talent que afavoreixi desenvolupar la innovació i, consegüentment, l’economia del territori
- Fomentar l’emprenedoria com motor del desenvolupament econòmic del Camp mitjançant la implantació de sistemes locals d’innovació
- Fer del Camp un territori amb una elevada cohesió social, on es garanteixi la igualtat d’oportunitats, la convivència entre els seus ciutadans i la cohesió territorial i la qualitat de vida
- Gestionar i difondre el ric i divers patrimoni natural, històric i cultural del Camp de Tarragona com a element diferenciador respecte altres territoris
Pujar