Pla Estratègic
Objectius de Pla
La proposta d’actuació per al període 2008-15 engloba 40 accions estratègiques. El Pla Estratègic no constitueix un document tancat, sinó un procés dinàmic que compta amb un mecanisme de seguiment i treballa a partir de la definició de prioritats en cada moment. El Pla tendeix a constituir el nucli aglutinador de les diferents eines de planejament territorial i estratègic que es generen al Camp de Tarragona.
Territori
- Dotar el Camp de Tarragona d’un sistema de planejament territorial integrat
- Desenvolupar plans directors de planejament de caràcter supramunicipal
- Incorporar criteris del Pla Territorial, dels plans directors i Catàleg del Paisatge als plans municipals
- Coordinar i gestionar les transformacions territorials (accions mancomunades)
Entorn natural
- Valorar el patrimoni i els paisatges en el planejament
- Preservar els espais naturals amb figures de planejament territorial i plans especials
- Preservar els espais agrícoles productius i desenvolupar models de futur
- Ordenar la transformació de les ciutats i pobles partint de la seva identitat
- Jerarquitzar els creixements poblacionals en el conjunt del territori
- Vincular els nous desenvolupaments urbans al sistema d’equipaments
- Dotar el parc d’habitatges d’una oferta d’habitatges de protecció oficial
- Transformar zones industrials, situades en sectors urbans, en sòl de tipus residencial amb compatibilitat d’usos
- Operacions estratègiques del Pla Territorial sobre infraestructures en àrees urbanes
- Crear sòl per a usos d’interès territorial en àrees de nova centralitat
Vertebració Territorial
- Millorar la vertebració territorial i la mobilitat: estructura eficient d’infraestructures
- Potenciar el transport públic i la gestió sostenible de la mobilitat com a element bàsic de cohesió
- Impulsar l’aeroport com a element de connectivitat i competitivitat
Logística
- Consolidar la modernització del Port com a peça important d’un sistema logístic
- Sistema d’implantacions logístiques connectades i optimització de mercaderies
- Xarxes de serveis per a la qualitat de vida i la competitivitat i gestió sostenible
Formació
- Aconseguir més implicació dels diferents agents socials per tal de millorar la qualitat del sistema educatiu
- Estimular la creativitat i la formació de les persones al llarg de la seva vida
Prestació de serveis
- Desenvolupar una nova organització en la prestació dels serveis a les persones
- Gestionar la Prestació de Serveis a les Persones des de la perspectiva del Camp de Tarragona
- Incentivar la col•laboració entre els agents implicats entorn dels serveis a les persones
Participació
- Lideratge que faciliti la planificació del territori, la coordinació i la gestió de les seves institucions
- Nous mecanismes de participació ciutadana amb corresponsabilitat
- Simplificar els processos administratius: coordinació d’institucions
Innovació
- Facilitar l’accés a les TIC i promoure’n la utilització
- Innovar en les relacions laborals i en la natura de l’empresa
- Consolidar i desenvolupar un sistema d’innovació al territori, que enforteixi les relacions entre el sector públic i privat
Teixit productiu
- Millorar la capacitat d’atracció d’empreses d’alt valor afegit
- Millorar el capital humà i la seva aplicació en el teixit productiu (formació empresarial, tècnica i professional)
- Incrementar i promoure la internacionalització de les empreses locals
- Consolidar el paper de la indústria, tot potenciant i promovent les produccions i fases d’alt valor afegit i clústers competitius
- Potenciar el turisme alternatiu no climàtic
- Fomentar els serveis creatius i els basats en el coneixement
- Fomentar la industrialització del sector construcció
- Promoure els sectors agraris competitius i sostenibles
- Afavorir la generació de noves formes de treball que permetin l’atracció de talent
- Fomentar la implantació al Camp d’empreses i centres productius d’alt valor afegit
Noves formes de treball
- Afavorir la creació i supervivència d’empreses, especialment les basades en el coneixement i la creativitat
- Convertir el Camp en un punt de referència per a l’establiment d’empreses tecnològiques, innovadores i d’alt valor afegit
Equilibri territorial
- Equilibri territorial a partir d’unes infraestructures i uns equipaments que equilibrin, donin cohesió al territori i aportin una imatge unitària del Camp
- Cohesionar socialment la ciutadania per evitar l’exclusió
- Incentivar l’equilibri econòmic del territori i definir uns rols econòmics i productius que harmonitzin el Camp
Patrimoni natural
- Preservar el patrimoni natural
- Fer difusió del patrimoni natural, històric i cultural del Camp
- Potenciar i difondre la diversitat cultural del Camp, promovent l’equilibri i l’harmonia entre identitat i diversitat
Pujar