Torna al llistat d'altres plans estratègics
El Pla es desplega mitjançant els pressupostos generals de l’Estat (AENA). A les actuacions efectuades cal afegir (els anys corresponen a la previsió del Pla):
Ampliació de la pista per la capçalera de la pista 07 (antiga carretera de Tarragona). Anys 2010-12.
Ampliació de l’ample de pista i del carrer de rodadura, zones d’espera i dos carrers de sortida ràpida (2009-2010).
Adaptació del balisament a les normes d’Aviació Civil i la IATA (2009-2010).
Construcció de nova estació elèctrica (2010-2011).
Nova torre de control (2012).
Ampliació de la plataforma d’estacionament d’aeronaus, en dues fases (fins a 2012). La capacitat final serà de 25 aeronaus.
Les actuacions representen canviar l’aspecte i prestacions de l’aeroport. En relació al pla anterior, s’elimina la possibilitat d’una segona pista de característiques similars a l’actual però es contempla una segona pista paral·lela per a aviació general i corporativa amb noves instal·lacions d’Aeroclub.
La pista permet fins a 27 moviments/hora. Afegit a la capacitat final de la plataforma i la NAT, l’aeroport pot arribar als 12 milions de passatgers.